x تبلیغات
تعمیرگاه گیربکس کار ایرانیان

تعمیر گیربکس رنو فلوئنس با 12 ماه گارانتی

 

تعمیر گیربکس رنو فلوئنس با 12 ماه گارانتی

اگر با مشکل گیربکس اتوماتیک رنو فلوئنس مواجه هستید، در جای مناسبی هستید. بزرگترین مرکز تعمیر گیربکس اتوماتیک  تهران(گیربکس کار ایرانیان)، تعمیر و نگهداری گیربکس خودروهای رنو فلوئنس گیربکس اتوماتیک را با ضمانت 12 ماهه انجام می دهیم.

تماس فوری
کلیک کنید

اگر مشکلات گیربکس اتوماتیک رنو فلوئنس با مداخلات صحیح به موقع برطرف نشود، ممکن است پس از مدتی لذت رانندگی خود را از دست بدهید.

مطلب پیشنهادی:تعمیر گیربکس رنو

آدرس تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک رنو

مهندس بیژن مرادی با 20 سال سابقه در زمینه تعمیرات گیربکس و تاسیس گروه تعمیراتی به نام گیربکس ایرانیان به عنوان یکی از بهترین تعمیرگاه های تخصصی گیربکس اتوماتیک در تهران شناخته شده است.

آدرس: تهران بلوار مرزداران شرقی، نرسیده به بزرگراه شیخ فضل الله نوری، مجتمع تعمیرگاهی شهرک آزمایش، پارکینگ شماره 3

برای مشاهده آدرس سایت در گوگل مپ »»»

شماره تماس تعمیرکار گیربکس رنو

یادتون باشه تعمیر گیربکس رو به هیچ تعمیرکاری نسپارید!!! تعمیر گیربکس حوزه تخصصی خود را دارد و هر تعمیرکاری نمی تواند در آن دخیل باشد. تعمیر گیربکس اتوماتیک نیاز به دانش و تجربه چندین ساله دارد که باید به آن توجه کنید. مجموعه گیربکس کار ایرانی با داشتن کادری متخصص و مجرب این تضمین را به شما می دهد تا گیربکس خودرو خود را به بهترین شکل ممکن تعمیر کنید.

شمار تماس: 09128390325 | 09190783005

انواع گیربکس اتوماتیک رنو فلوئنس

انواع گیربکس اتوماتیک که ما در خودروهای رنو فلوئنس با گارانتی تعمیر، تعویض و به فروش می رسانیم:

  • تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو فلوئنس – 4 سرعته DPO
  • تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو فلوئنس CVT – JF015E
  • تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو فلوئنس 1.5 Dci EDC
  • خطاهای گیربکس Fluence CVT

خودروهای بنزینی رنو فلوئنس 1.6 تولید شده بین سال های 2013 تا 2016 دارای گیربکس JF015E هستند که ما آن را CVT7 به عنوان گیربکس اتوماتیک می نامیم.

شایع ترین نقص گیربکس اتوماتیک در این گیربکس ها عبارتند از صدای خراشیدن در هنگام راه اندازی، نوسانات در شمارنده دور در حین رانندگی با سرعت ثابت و مشکلات لرزش و تکان گیربکس در حین رانندگی.

مشکل دیگری که معمولاً در این گیربکس‌ها با آن مواجه می‌شوید این است که وقتی پای خود را از روی گاز بر می‌دارید (ممکن است هنگام عبور از روی یک دست انداز یا بدال سرعت خود را کاهش دهید)، وقتی دوباره گاز را فشار می‌دهید، ممکن است وسیله نقلیه شما ناگهان غلت بزند. ممکن است صدای تق تق از گیربکس شنیده شود یا خودرو ممکن است به شدت برخورد کند.

گیربکس های CVT رنو فلوئنس معمولاً در صورت خرابی کدهای خطا را ارسال نمی کنند. با این حال، اگر خودروی شما دارای هر یک از کدهای خطای زیر است، باید در اسرع وقت گیربکس خود را تعمیر کنید.

  • P0732 – نسبت دنده 2 نادرست
  • P0746 – شیر برقی کامپیوتر A نقص
  • P0748 – نقص سنسور فشار
  • P1745 – خرابی سرعت قرقره ورودی
  • P2765 – نقص سنسور سرعت ورودی

در حالی که برخی از این نقص ها ممکن است نقص عملکرد مغز فلوئنس باشد، گاهی اوقات تعویض مغزی گیربکس cvt ممکن است برای حل مشکلاتی مانند مشکل تکان دادن کافی نباشد.  انواع ایرادات گیربکس cvt رنو با گارانتی در مجموعه گیربکس کار ایرانیان رفع می شود.

ایرادات رنو فلوئنس 1.5dci EDC

مشکل تعویض دنده فلوئنس شناخته شده ترین خرابی گیربکس فلوئنس EDC است.

تعویض دنده سخت می تواند نشان دهنده خرابی کیت کلاچ (ساییدگی واحد پد فشار خودکار فلوئنس) یا خرابی کامپیوتر گیربکس باشد.

مشکل کلاچ فلوئنس EDC:

یکی دیگر از خطاهای شناخته شده گیربکس فلوئنس گرم شدن اتوماتیک گیربکس و ظاهر شدن پیغام چک گیربکس بر روی صفحه است. این به دلیل گرم شدن بیش از حد کلاچ در ترافیک توقف و حرکت است.

در برخی موارد، گیربکس های EDC ممکن است خطاهای «بررسی جعبه دنده» را ایجاد کنند، حتی اگر باتری اصلی یا آمپر کافی استفاده نشود.

بنابراین، قبل از تعویض یک واحد گران قیمت مانند کلاچ EDC، آمپر و وضعیت باتری خود را بررسی کنید.

همچنین همیشه به خاطر داشته باشید که رنو به روز رسانی های متعددی برای این گیربکس ها انجام داده است. وجود نرم‌افزار به‌روز در خودروی شما، احتمال بروز نقص در گیربکس اتوماتیک را کاهش می‌دهد. بنابراین، بهتر است ابتدا بررسی کنید که نرم افزار به روز است.

مشکل کلاچ وسیله نقلیه شما هنگام حرکت در سربالایی خود را به صورت لرزش نشان می دهد. علاوه بر این، ضربه زدن در 2-3 تعویض دنده اتوماتیک نیز می تواند نشانه ای از مشکل کلاچ باشد. علاوه بر این مشخص شده است که مشکل کلاچ در بسیاری از سفارشات کاری است که با شکایت “دنده فلوئنس تعویض نمی شود، گیربکس اتوماتیک کار نمی کند” باز شده است.

برای کدهای خطای فلوئنس، می توانید از صفحه کدهای خطای گیربکس اتوماتیک ما دیدن کنید.

تعمیر گیربکس رنو فلوئنس با 12 ماه گارانتی

 

تعمیر گیربکس رنو فلوئنس با 12 ماه گارانتی

اگر با مشکل گیربکس اتوماتیک رنو فلوئنس مواجه هستید، در جای مناسبی هستید. بزرگترین مرکز تعمیر گیربکس اتوماتیک  تهران(گیربکس کار ایرانیان)، تعمیر و نگهداری گیربکس خودروهای رنو فلوئنس گیربکس اتوماتیک را با ضمانت 12 ماهه انجام می دهیم.

تماس فوری
کلیک کنید

اگر مشکلات گیربکس اتوماتیک رنو فلوئنس با مداخلات صحیح به موقع برطرف نشود، ممکن است پس از مدتی لذت رانندگی خود را از دست بدهید.

آدرس تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک رنو

مهندس بیژن مرادی با 20 سال سابقه در زمینه تعمیرات گیربکس و تاسیس گروه تعمیراتی به نام گیربکس ایرانیان به عنوان یکی از بهترین تعمیرگاه های تخصصی گیربکس اتوماتیک در تهران شناخته شده است.

آدرس: تهران بلوار مرزداران شرقی، نرسیده به بزرگراه شیخ فضل الله نوری، مجتمع تعمیرگاهی شهرک آزمایش، پارکینگ شماره 3

برای مشاهده آدرس سایت در گوگل مپ »»»

شماره تماس تعمیرکار گیربکس رنو

یادتون باشه تعمیر گیربکس رو به هیچ تعمیرکاری نسپارید!!! تعمیر گیربکس حوزه تخصصی خود را دارد و هر تعمیرکاری نمی تواند در آن دخیل باشد. تعمیر گیربکس اتوماتیک نیاز به دانش و تجربه چندین ساله دارد که باید به آن توجه کنید. مجموعه گیربکس کار ایرانی با داشتن کادری متخصص و مجرب این تضمین را به شما می دهد تا گیربکس خودرو خود را به بهترین شکل ممکن تعمیر کنید.

شمار تماس: 09128390325 | 09190783005

انواع گیربکس اتوماتیک رنو فلوئنس

انواع گیربکس اتوماتیک که ما در خودروهای رنو فلوئنس با گارانتی تعمیر، تعویض و به فروش می رسانیم:

  • تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو فلوئنس – 4 سرعته DPO
  • تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو فلوئنس CVT – JF015E
  • تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو فلوئنس 1.5 Dci EDC
  • خطاهای گیربکس Fluence CVT

خودروهای بنزینی رنو فلوئنس 1.6 تولید شده بین سال های 2013 تا 2016 دارای گیربکس JF015E هستند که ما آن را CVT7 به عنوان گیربکس اتوماتیک می نامیم.

شایع ترین نقص گیربکس اتوماتیک در این گیربکس ها عبارتند از صدای خراشیدن در هنگام راه اندازی، نوسانات در شمارنده دور در حین رانندگی با سرعت ثابت و مشکلات لرزش و تکان گیربکس در حین رانندگی.

مشکل دیگری که معمولاً در این گیربکس‌ها با آن مواجه می‌شوید این است که وقتی پای خود را از روی گاز بر می‌دارید (ممکن است هنگام عبور از روی یک دست انداز یا بدال سرعت خود را کاهش دهید)، وقتی دوباره گاز را فشار می‌دهید، ممکن است وسیله نقلیه شما ناگهان غلت بزند. ممکن است صدای تق تق از گیربکس شنیده شود یا خودرو ممکن است به شدت برخورد کند.

گیربکس های CVT رنو فلوئنس معمولاً در صورت خرابی کدهای خطا را ارسال نمی کنند. با این حال، اگر خودروی شما دارای هر یک از کدهای خطای زیر است، باید در اسرع وقت گیربکس خود را تعمیر کنید.

  • P0732 – نسبت دنده 2 نادرست
  • P0746 – شیر برقی کامپیوتر A نقص
  • P0748 – نقص سنسور فشار
  • P1745 – خرابی سرعت قرقره ورودی
  • P2765 – نقص سنسور سرعت ورودی

در حالی که برخی از این نقص ها ممکن است نقص عملکرد مغز فلوئنس باشد، گاهی اوقات تعویض مغزی گیربکس cvt ممکن است برای حل مشکلاتی مانند مشکل تکان دادن کافی نباشد.  انواع ایرادات گیربکس cvt رنو با گارانتی در مجموعه گیربکس کار ایرانیان رفع می شود.

ایرادات رنو فلوئنس 1.5dci EDC

مشکل تعویض دنده فلوئنس شناخته شده ترین خرابی گیربکس فلوئنس EDC است.

تعویض دنده سخت می تواند نشان دهنده خرابی کیت کلاچ (ساییدگی واحد پد فشار خودکار فلوئنس) یا خرابی کامپیوتر گیربکس باشد.

تبدیل دنده دستی به دنده اتوماتیک

 

تبدیل دنده دستی به دنده اتوماتیک

به صورت کلی، رانندگی با خودروهایی که دارای دنده اتوماتیک هستند، بسیار راحت‌تر و بدتبخش‌تر از خودروهایی با گیربکس دستی هستند. تقریبا تمامی خودروهای جدید خارجی به دنده اتوماتیک مجهز هستند و شما را از استفاده مداوم از پدال کلاچ، بی‌نیاز می‌کنند. در صورتی که از خودروهایی با دنده دستی استفاده می‌کنید، ممکن است به فکر تبدیل دنده دستی به اتوماتیک افتاده باشید! در ادامه در وبلاگ ، به این موضوع می‌پردازیم که تعویض دنده دستی با اتومات چه مزایا و معایبی دارد؟ اصلا شدنی است؟

تماس فوری
کلیک کنید

تبدیل دنده دستی به دنده اتوماتیک امکان پذیر است؟

بله! امکان تبدیل دنده دستی خودرو به دنده اتومات وجود دارد؛ اما با شرایطی!

همین اول کار بهتر است بدانید که تبدیل دنده دستی به اتوماتیک، هزینه قابل توجهی را می‌طلبد. به طوری که بالغ بر ده‌ها میلیون تومان هزینه تنها برای خرید قطعات موردنیاز صرف می‌شود؛ بدون درنظر گرفتن دستمزد و هزینه تعمیرگاه! همچنین از آنجایی که استفاده از گیربکس‌های غیرفابریک می‌تواند باعث آسیب به موتور خودرو شود، همواره سعی کنید گیربکس اورجینال و فابریک مناسب خودروی خود را خریداری و نصب کنید. همچنین قبل از این کار، حتما با یک تعمیرکار متخصص مشورت کنید. تغییر دنده دستی به اتوماتیک مزایا و معایبی دارد که در ادامه، آنها را شرح داده‌ایم.

به صورت کلی، خودروهایی که در دو مدل دستی و اتوماتیک تولید می‌شوند، قابلیت تبدیل دنده به اتوماتیک را دارند؛ شرکت تولید کننده، این خودروها را مناسب برای هر دو نوع گیربکس تولید می‌کند و این، یک مزیت برای آنها محسوب می‌شود. البته تقریبا تمامی خودروها را می‌توان به این صورت تغییر داد.

گروه گیربکس کار ایرانیان، ارائه دهنده انواع خدمات تعمیر گیربکس و فروش انها است. در این مرکز می‌توانید از خدماتی همچون تعمیر گیربکس پورشه، تعمیر گیربکس BMW، تعمیر گیربکس هیوندای و… بهره‌مند شوید. برای استفاده از خدمات تعمیرگاه تخصصی گیربکس کار ایرانیان، می‌توانید به مرزداران، خیابان شیخ فضل الله نوری و خیابان شهرک ژاندارمری مراجعه کنید.

مزایای تبدیل دنده دستی به اتومات

در ادامه، برخی از مهمترین مزایای تبدیل گیربکس دستی به گیربکس اتوماتیک آورده شده است.

رانندگی راحت‌تر

اولین مزیت استفاده از خودروهای اتوماتیک، این است که در رانندگی راحت هستید و نیازی به استفاده و نگه داشتن کلاچ نخواهید داشت. این مورد تاثیر زیادی بر کیفیت رانندگی شما می‌گذارد و رانندگی را آسانتر می‌کند. در خودروهای دارای گیربکس دستی، باید بتوانید به صورت منظم و به موقع پاهای خود را بین 3 پدال گاز، ترمز و کلاچ حرکت دهید و هر یک را به مقدار مناسب فشار دهید. عدم وجود هماهنگی بین این کارها باعث آسیب به خودرو و مواردی همچون خاموش شدن خودرو می‌شود. با استفاده از گیربکس اتوماتیک، تنها لازم است گاز دهید و در موارد نیاز، ترمز را نگه دارید.

البته در صورتی که از دوستداران سرعت و راننده حرفه‌ای هستید، احتمالا از تبدیل دنده دستی به اتومات پشیمان خواهید شد!

عملکرد بهتر در سراشیبی‌ها

خودروهای اتوماتیک، همیشه عملکرد بهتری در سراشیبی‌ها از خود نشان داده‌اند و در آن شکی نیست. در صورتی که تعویض گیربکس دستی به اتوماتیک به خوبی انجام شود، در مسیرهای شبی‌دار عملکرد بهتری را از خودرو شاهد خواهید بود. این نکته را به یاد داشته باشید که در صورتی که گیربکس به خوبی تعویض و مدیریت نشده باشد، نتیجه کاملا برعکس خواهد بود و مسیرهای سراشیبی تبدیل به کابوسی هولناک برای خودروتان می‌شود.

تمرکز بهتر در زمان رانندگی

در خودروهای دستی نیاز به تعویض دنده با تغییر سرعت وجود دارد. این کار ممکن است حواس راننده را پرت کند و منجر به حوادث شود. خودروهای اتوماتیک در این زمینه ایمن‌تر هستند و تمرکز بهتری به راننده می‌دهند.

معایب تبدیل دنده دستی به اتومات در خودرو چیست؟

تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک
تبدیل دنده دستی به دنده اتوماتیک

همان طور که در ابتدا نیز گفته شد، تعویض دنده دستی با اتومات علاوه بر مزیت‌هایی که دارد، اشکلاتی را نیز به همراه دارد.

اولین مشکل، هزینه بالای ایجاد این تغییر است. برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهید، باید میلیون‌ها تومان هزینه بپردازید. در بسیاری از خودروها باید قطعات متعددی را برای خودروی خود خریداری کنید. همچنین باید سیم کشی ماشین به کلی تغییر پیدا کند که چند میلیون تومان هزینه خواهد داشت. علاوه بر این، هزینه نگهداری از گیربکس اتوماتیک به مراتب بیشتر از گیربکس دستی است. به صورت کلی، برای تبدیل دنده دستی به اتومات، باید حداقل 30 میلیون تومان هزینه کنید.

یکی از مشکلاتی که ممکن است به مذاق خیلی از افراد خوش نیاید، کاهش شتاب خودرو است. این مورد خصوصا برای کسانی که علاقمند به رانندگی پرسرعت با خودرو هستند، بسیار اذیت کننده خواهد بود. بنابراین اگر راننده حرفه‌ای هستید و معمولا با سرعت زیادی رانندگی می‌کنید، بهتر است به خودروهای دنده اتوماتیک فکر نکنید!

یکی دیگر از معایب تبدیل گیربکس خودرو به اتوماتیک، عملکرد نه چندان جالب در تعویض دنده است. طبق تجربیات، پس از تغییر و تبدیل دنده دستی به اتوماتیک ممکن است مشکلاتی از قبیل تاخیر در تعویض دنده یا در مواردی، عدم تعویض دنده رخ دهد. این موارد می‌توانند سلامت گیربکس و حتی موتور را تحت تاثیر قرار دهند و در صورت وارد کردن خرابی، هزینه سنگینی روی دست شما می‌گذارند. موارد دیگری مثل گاز هرز خوردن، گرم شدن خودرو و تقه زدن، افزایش مصرف سوخت و استهلاک خودرو، نمونه دیگری از معایب تبدیل دنده دستی به اتومات هستند که قبل از تغییر خودرو باید آنها را درنظر بگیرید.

تعمیر گیربکس کیا سورنتو با 12 ماه گارانتی

 

تعمیر گیربکس کیا سورنتو با 12 ماه گارانتی

کیا سورنتو (Kia Sorento) یک کراس اوور SUV سایز متوسط ​​محبوب با سه ردیف صندلی است. این وسیله نقلیه در بین صاحبان خانواده محبوب است. این خودرو در چهار نسل تولید شده و چندین مدل با مشخصات متفاوت تولید کرده است. این مدل ها مجهز به انواع گیربکس هستند. این مقاله”تعمیر گیربکس کیا سورنتو با 12 ماه گارانتی” شامل تجزیه و تحلیل دقیق همه گیربکس های مورد استفاده در کیا سورنتو و مشکلات، مقایسه ها، طول عمر و هزینه های آنها است.

تماس فوری
کلیک کنید

گیربکس نقش مهمی در عملکرد، رانندگی و طول عمر هر خودرو دارد. اگر قصد تعمیر کیا سورنتو را دارید باید اطلاعات کاملی از سیستم انتقال آن داشته باشید. از چه مایع گیربکس در کیا سورنتو خود استفاده کنید، هزینه آن چقدر است، تفاوت بین مدل های مختلف گیربکس و چه مشکلاتی می توانید با چنین گیربکس هایی انتظار داشته باشید؟ دانستن این موارد می تواند برای دارندگان سورنتو مفید باشد. این مقاله مفصل را بخوانید تا هر آنچه را که باید در مورد گیربکس های مورد استفاده در کیا سورنتو بدانید، بدانید.

مطلب پیشنهادی:تعمیر گیربکس کیا

کیا سورنتو از چه گیربکسی استفاده کرده است؟

نسل اول (1996-2001)

  • 5 سرعته دستی
  • S-speed اتوماتیک
  • 4 سرعته A340E اتوماتیک

نسل دوم (2001-06)

  • 5 سرعته دستی
  • 5 سرعته A5SR1 اتوماتیک
  • 5 سرعته RE5R05A اتوماتیک
  • 6 سرعته اتوماتیک
  • 6 سرعته دستی

نسل سوم (2006-2011)

  • 6 سرعته دستی
  • 6 سرعته A6LF2 اتوماتیک
  • 8 سرعته اتوماتیک

نسل چهارم (2011-2017)

  • 6 سرعته اتوماتیک
  • 8 سرعته اتوماتیک
  • 8 سرعته Smartstream DCT

گیربکس کیا سورنتو چقدر دوام می آورد؟

گیربکس کیا سورنتو، مانند سایر خودروهای کیا، برای مدت طولانی دوام می آورد. به طور معمول، یک گیربکس خوب کیا سورنتو حدود 150000 تا 200000 مایل دوام می آورد. برای مالک ​​خودرو، این مسافت پیموده شده حدود 12-15 سال طول می کشد. این بدان معنی است که اگر کمی برای حفظ گیربکس تلاش کنید، دیگر نگران تعویض گیربکس در طول عمر کیا سورنتو خود نخواهید بود.

تعمیر گیربکس کیا سورنتو چقدر هزینه دارد؟

کیا سورنتو در چهار نسل خود شاهد چندین گیربکس مختلف بوده است. بنابراین قیمت این نقل و انتقال ثابت نیست و متناسب با آن متغیر است. از آنجایی که مدل‌های مختلف کیا سورنتو وجود دارد، فهمیدن هزینه تعویض گیربکس مورد استفاده در مدل خاص شما می‌تواند چالش برانگیز باشد.

مشکلات رایج گیربکس کیا سورنتو

تعمیر گیربکس کیا سورنتو با 12 ماه گارانتی

مشکلات گیربکس کیا سورنتو نسل اول

  • کیا سورنتو صدایی می دهد و به دنبال آن یک لرزش کوچک ایجاد می شود. وقتی ماشین به سمت رانندگی تغییر مکان می دهد، برق مصرف نمی کند. این مشکل معمولاً با گیربکس معیوب همراه است یا ممکن است در هنگام تعویض دنده ناگهانی نیز رخ دهد.
  • شتاب سریع سورنتو هنگام استارت. معمولاً با لرزش همراه است. این مشکل توسط کاربران کیا سورنتو 2005 گزارش شده است و علت آن مشکلات اتصالات سنسور است.
  • تردید در انتقال و لغزش. اگر صاحب یک کیا سورنتو 2005-06 هستید، این مشکل ممکن است به دلیل نقص طراحی در جعبه دنده خودرو باشد. دلیل این عدم قطعیت در انتقال، تداخل الکتریکی ناشی از یک سیم بدون محافظ است.

مشکلات گیربکس کیا سورنتو دوم

  • سرعت انتقال با تغییر خطوط توسط کاربران کاهش می یابد. اگر این اتفاق در آب و هوای شدید رخ دهد، محتمل‌ترین علت مشکل، معیوب بودن سنسور دمای سیال است. برای حل این مشکل باید این سنسور تعویض شود.
  • کیا مدل های 2011-2013 کیا سورنتو را به دلیل مشکلات گیربکس فراخوان می کند. این مشکل باعث شد گیربکس بدون فشردن ترمز از «پارک» خارج شود.

سرویس ویژه دوره ای گیربکس اتوماتیک

سرویس ویژه دوره ای گیربکس اتوماتیک

رسیدگی به خودرو باعث افزایش عمر مفید قطعات شده و بر عملکرد صحیح آنها تاثیر می‌گذارد. گیربکس خودرو به عنوان مهمترین قطعه بعد از موتور، از قطعاتی است که باید به صورت دوره‌ای سرویس شود تا از خرابی‌های احتمالی جلوگیری به عمل بیاید. هزینه سرویس دوره‌ای گیربکس اتوماتیک خودرو نسبت به هزینه تعمیر آن، به مقدار قابل توجهی کمتر است و همین موضوع، می‌تواند دلیل قانع کننده‌ای باشد که هر از مدتی، به سرویس گیربکس اتوماتیک خودروی خود بپردازید.

تماس فوری
کلیک کنید

اهمیت سرویس دوره‌ای گیربکس اتوماتیک

گیربکس وظیفه دارد نیروی تولید شده توسط موتور را به چرخ‌ها منتقل کند تا راننده بتواند خودرو را به حرکت درآورد. درون گیربکس قطعات و چرخ دنده‌های متعددی وجود دارد که باید به صورت هماهنگ فعالیت کنند تا انتقال انرژی و شتاب به چرخ‌ها صورت پذیرد. طی این فرآیند، این قطعات داغ شده و ممکن است تکه‌های کوچکی از آنها جدا شود. این ذرات در بین تعمیرکاران به پِلیسه مشهورند. با وارد شدن این ذرات به روغن واسکازین گیربکس و چرخش روغن بین قطعات، احتمال اینکه این ذرات بین چرخ دنده‌ها گیر کنند و عملکرد آنها را تحت تاثیر قرار دهند، زیاد است. به همین دلیل معمولا پیشنهاد می‌شود هر از چند ماه، روغن واسکازین گیربکس به کلی تعویض شود.

در سرویس دوره‌ای گیربکس اتوماتیک، علاوه بر تعویض واسکازین، قطعات موجود در گیربکس نیز بررسی می‌شوند. از آنجایی که گیربکس یک قطعه با مکانیزم پیچیده و دارای قطعات متعدد حساس است؛ وجود ایراد در هرکدام از این قطعات بر عملکرد گیربکس و در نتیجه، عملکرد خودرو تاثیر می‌گذارد.

شمار تماس: 09128390325 | 09190783005

برای مشاهده آدرس سایت در گوگل مپ »»

نقشه گیربکس کار ایرانیان در تهران
نقشه گیربکس کار ایرانیان در تهران

چه مواردی در سرویس دوره‌ای گیربکس اتوماتیک بررسی می‌شوند؟

زمانی که برای سرویس گیربکس اتوماتیک خودروتان به تعمیرگاه تخصصی گیربکس مراجعه می‌کنید، تعمیرکار مواردی را بررسی کرده و به رفع آنها می‌پردازد.

اولین مورد، روغن گیربکس است. همانطور که در بالا گفته شد، روغن واسکازین موجود در گیربکس به دلیل جداشدن قطعات کوچکی از چرخ دنده‌های درون گیربکس، الوده می‌شود. تعمیرکار باید با استفاده از محلول تمیز کننده، گیربکس را از روغن واسکازین قدیمی تمیز کند. برای این کار، او مقداری از این محلول را درون گیربکس ریخته و سپس خودرو را برای چند دقیقه روشن می‌کند. به این صورت، روغن کثیف و قدیمی درون گیربکس جمع می‌شود. پس از آن، تکنسین با استفاده از دستگاه مخصوص، روغن و محلول را از گیربکس خارج کرده و روغن جدید را درون گیربکس می‌ریزد.

سرویس ویژه گیربکس اتوماتیک (بصورت دوره ای)
گیربکس کار ایرانیان

یکی دیگر از مواردی که هنگام سرویس دوره‌ای گیربکس اتوماتیک بررسی می‌شود، فیلتر روغن خودرو است. این فیلتر وظیفه دارد که پلیسه‌ها و ذرات درون روغن را جمع کند. در صورت عدم تعویض فیلتر، دو حالت وجود دارد!

در حالت اول، این فیلتر اب انواع آلودگی‌ها پر می‌شود و در نتیجه، روغن امکان رد شدن از آن را ندارد. به این ترتیب، به دلیل اصطکاک ناشی از حرکت چرخ دنده‌ها، ممکن است دنده‌ها بشکند و در نتیجه گیربکس معیوب شود.

حالت دوم اینگونه است که فیلتر دچار آسیب شده باشد و روغن آلوده مجددا به چرخه استفاده بازگردد. در این صورت با گیر کردن ذرات آلودگی بین قطعات در حال حرکت، مجددا گیربکس دچار خرابی شده و مجبور به صرف هزینه قابل توجهی برای تعمیر گیربکس اتوماتیک خواهید شد.

آخرین مورد نیز، چرخ دنده‌ها و دیگر قطعات درون گیربکس هستند که توسط تکنسین تعمیر گیربکس اتوماتیک بررسی می‌شوند. در صورتی که هرکدام از این قطعات دچار خرابی یا شکستگی شده باشند، بر عملکرد دیگر قطعات تاثیر منفی می‌گذارند.

انواع سرویس گیربکس اتوماتیک

دو نوع سرویس گیربکس در تعمیرگاه به شما همشهریان ارائه می‌شود. نوع اول، سرویس روغن گیربکس است که همانطور که در بالا به آن اشاره شد، شامل بررسی روغن و فیلتر آن می‌شود.

نکته قابل توجه این است که حتما از روغن باکیفیت و مناسب خودروتان استفاده کنید. روغن گیربکس اتوماتیک، معمولا با اسم ATF شناخته می‌شود. همچنین روغن خارج شده از گیربکس (روغن قدیمی) نیز باید تیره رنگ باشد؛ در صورتی که روغن جدید دارای شفافیت بالا و رنگ روشن است.

نوع دوم، سرویس کامل است که علاوه بر نظارت و تعویض روغن و فیلتر، قطعات درون گیربکس نیز بررسی می‌شوند. همچنین در صورتی که قطعه‌ای نیاز به تعویض داشته باشد، می‌توانید آن را در کمترین زمان ممکن در تعمیرگاه گیربکس کار ایرانیان تعویض کنید.

چطور زمان سرویس گیربکس اتوماتیک را متوجه شویم؟

تمامی شرکت‌های خودروسازی در دفترچه راهنمای محصولات خود، زمان مناسب برای سرویس گیربکس را عنوان کرده‌اند. برخی از این شرکت‌ها، بهترین زمان تعویض روغن گیربکس را هر 4 تا 6 ماه عنوان کرده‌اند. همچنین بهتر است هر دو سال یکبار، گیربکس خودروی خود را به صورت کامل سرویس کنید.

برخی دیگر از شرکت‌های خودروسازی نیز زمان تعویض روغن گیربکس و سرویس آن را براساس مسافت پیموده شده عنوان کرده‌اند. بسته به نوع خودرو، بهتر است پس از طی مسافت 30000 کیلومتر تا 60000 کیلومتر و در برخی از خودروهای مقاوم نیز تا 80000 کیلومتر، اقدام به تعویض روغن واسکازین گیربکس کنید. برای اطلاع از زمان مناسب برای سرویس دوره‌ای گیربکس اتوماتیک خودروی خود، باید به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید. همچنین در صورت عدم دسترسی به دفترچه راهنمای خودرو، می‌توانید به سایت سازنده مراجعه کنید و نام خودرو را جستجو کنید. در صفحه مربوط به خودروتان، می‌توانید راهنمایی‌های لازم را در این زمینه پیدا کنید.

تعمیر گیربکس رنو تندر 90 با یکسال ضمانت

تعمیر گیربکس رنو تندر 90 با یکسال ضمانت

تعمیر گیربکس رنو النود (ال 90) در تعمیرگاه گیربکس کار ایرانی … تعمیرات گیربکس اتوماتیک تخصص و دانش خاص خود را دارد و نباید به هیچ تعمیرکاری سپرده شود. اگر اتومبیل شما دچار خرابی گیربکس شده است، می توانید همین حالا با کلیک بر روی دکمه تماس فوری با کارشناسان ما تماس بگیرید. در این مقاله ” تعمیر گیربکس رنو تندر 90 با یکسال ضمانت ” علاوه بر درج راه های ارتباطی به تعمیرگاه اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار خواهیم داد… در ادامه با ما همراه باشید.

تماس فوری
کلیک کنید

همچنین اگر اطلاعی ندارید که آیا مشکل از گیربکس شماست یا… می توانید اقدام به دریافت مشاوره رایگان نمایید فقط با یه کلیک.

گیربکس چیست؟

بیایید با یک سوال ساده شروع کنیم، گیربکس چیست؟ اما راستش را بخواهید، احتمالاً جزئیات فنی برای شما مهم نیست، ما آن را به طور خلاصه برای شما توضیح می دهیم.

به طور خلاصه، گیربکس بر خروجی موتور نظارت می کند تا مطمئن شود که قدرت همیشه در دسترس شماست. گیربکس نیز وظیفه گرفتن نیروی ایجاد شده توسط موتور و هدایت آن به چرخ ها را بر عهده دارد.

4 نوع اصلی گیربکس وجود دارد که عبارتند از گیربکس اتوماتیک، گیربکس دستی، گیربکس متغیر پیوسته (CTV) و گیربکس دو کلاچه (DCT). در کل باید بدانید که DCT ها بازسازی نمی شوند و فقط تعویض می شوند.

شماره تماس تعمیرکار گیربکس رنو النود

تعمیر گیربکس نیازمند دانش و تجربه بالا می باشد و نبایست خودرو خود را به هرتعمیرکاری برای تعمیر گیربکس بسپارید!!! به عبارت دیگه: اگه کیفیت براتون مهم نیست و فقط به هزینه آن دقت می کنید خب حرفی نمیمونه،

اجازه بدین یه مثال بزنم:

یک آمریکای که در افغانستان در حال سفر با ماشین کادیلاک خود بود، یکباره ماشین او ایستاد. او هر آنچه که فکر می کرد انجام داد ولی ماشین روشن نشد. در آخر مکانیکی را خبر کردند و او هم در حالیکه از تپه ها با الاغ خود پایین می آمد از راه رسید. کاپوت اتومبیل را بالا زد و شش بار به سرسیلندر ضربه وارد کرد و به آمریکایی گفت که استارت بزن و بدنبال آن ماشین روشن شد. آمریکایی پرسید چقدر می شود؟ مکانیک در جواب گفت 100دلار. آمریکایی با تعجب از او خواست که در خصوص صورتحساب توضیح دهد. مکانیک در جواب گفت: 10سنت برای شش ضربه ای که زده ام و 99 دلار و 90سنت برای دانستن آنکه به کجا باید ضربه زد:)

امیدوارم لُپ کلام رو تونسته باشم برسونم…

شمار تماس: 09128390325 | 09190783005

گیربکس را تعویض کنیم یا تعمیر؟

ساده است، گاهی اوقات بازسازی آن ارزان تر است، آیا ترجیح می دهید پول بیشتری خرج کنید یا پول کمتری؟ باید گفت اگر گیربکس قابل تعمیر و بازسازی است چرا تعویض می شود؟! اما خب…گاهی اوقات گیربکس آنقدر خراب می شود که نیاز به تعویض دارد و تشخیص این دو تنها با بررسی با تعمیرکاران حرفه ای امکان پذیر است.

آدرس تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک رنو ال 90

مهندس بیژن مرادی با 20 سال سابقه در زمینه تعمیرات گیربکس و تاسیس گروه تعمیراتی به نام گیربکس ایرانیان به عنوان یکی از بهترین تعمیرگاه های تخصصی گیربکس اتوماتیک در تهران شناخته شده است.

آدرس: تهران بلوار مرزداران شرقی، نرسیده به بزرگراه شیخ فضل الله نوری، مجتمع تعمیرگاهی شهرک آزمایش، پارکینگ شماره 3

برای مشاهده آدرس سایت در گوگل مپ »»»

 مشخصات خودرو رنو ال 90

مشخصات فنی
  • محور محرکدیفرانسیل جلو
  • گیربکس5 دنده دستی JH3 (گیربکس جدید JHQ: سفارشی از مدل 96 به بعد)
  • پیشرانه4 سیلندر
  • حجم موتور1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت105 اسب‌بخار
  • گشتاور140 نیوتن‌متر
  • شتاب10.2 ثانیه
  • سرعت175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی6.9 لیتر در صد کیلومتر

بازسازی گیربکس چقدر فوری است؟

اگر نمیدونستید گیربکس جزء مهمی از ماشین شماست…باید بگم ببخشید…ماشین بدون گیربکس معنی نداره…اگه ماشین شما علائم خرابی گیربکس رو داره ، حتما به تعمیرگاه مراجعه کنید.

علت تقه زدن در گیربکس اتوماتیک

ترک خوردن همانطور که گفته شد دلایل زیادی دارد. گیربکس اتوماتیک ممکن است مانند سایر سیستم های هیدرولیک خراب و فرسوده شود، البته اگر به درستی از آن مراقبت نکرده باشید، مثلا اگر گیربکس خود را به صورت دوره ای و منظم سرویس کنید، هرگز با این مشکل مواجه نخواهید شد… سیستم خنک کننده ممکن است خراب شود. اگر به درستی کار نمی کند، فیلتر روغن باید تعویض شود، یا ممکن است قطعات گیربکس آسیب ببینند.

تعمیر گیربکس کیا اسپورتیج با 12 ماه گارانتی

 

تعمیر گیربکس کیا اسپورتیج با 12 ماه گارانتی

تعمیر گیربکس کیا اسپورتیج (KIA Sportage) در تعمیرگاه گیربکس کار ایرانی … تعمیرات گیربکس اتوماتیک تخصص و دانش خاص خود را دارد و نباید به هیچ تعمیرکاری سپرده شود. اگر اتومبیل شما دچار خرابی گیربکس شده است، می توانید همین حالا با کلیک بر روی دکمه تماس فوری با کارشناسان ما تماس بگیرید. در این مقاله ” تعمیر گیربکس کیا اسپورتیج با 12 ماه گارانتی ” علاوه بر درج راه های ارتباطی به تعمیرگاه اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار خواهیم داد… در ادامه با ما همراه باشید.

تماس فوری
کلیک کنید

همچنین اگر اطلاعی ندارید که آیا مشکل از گیربکس شماست یا… می توانید اقدام به دریافت مشاوره رایگان نمایید فقط با یه کلیک.

گیربکس چیست؟

بیایید با یک سوال ساده شروع کنیم، گیربکس چیست؟ اما راستش را بخواهید، احتمالاً جزئیات فنی برای شما مهم نیست، ما آن را به طور خلاصه برای شما توضیح می دهیم.

به طور خلاصه، گیربکس بر خروجی موتور نظارت می کند تا مطمئن شود که قدرت همیشه در دسترس شماست. گیربکس نیز وظیفه گرفتن نیروی ایجاد شده توسط موتور و هدایت آن به چرخ ها را بر عهده دارد.

4 نوع اصلی گیربکس وجود دارد که عبارتند از گیربکس اتوماتیک، گیربکس دستی، گیربکس متغیر پیوسته (CTV) و گیربکس دو کلاچه (DCT). در کل باید بدانید که DCT ها بازسازی نمی شوند و فقط تعویض می شوند.

شماره تماس تعمیرکار گیربکس کیا اسپورتیج

تعمیر گیربکس نیازمند دانش و تجربه بالا می باشد و نبایست خودرو خود را به هرتعمیرکاری برای تعمیر گیربکس بسپارید!!! به عبارت دیگه: اگه کیفیت براتون مهم نیست و فقط به هزینه آن دقت می کنید خب حرفی نمیمونه،

اجازه بدین یه مثال بزنم:

یک آمریکای که در افغانستان در حال سفر با ماشین کادیلاک خود بود، یکباره ماشین او ایستاد. او هر آنچه که فکر می کرد انجام داد ولی ماشین روشن نشد. در آخر مکانیکی را خبر کردند و او هم در حالیکه از تپه ها با الاغ خود پایین می آمد از راه رسید. کاپوت اتومبیل را بالا زد و شش بار به سرسیلندر ضربه وارد کرد و به آمریکایی گفت که استارت بزن و بدنبال آن ماشین روشن شد. آمریکایی پرسید چقدر می شود؟ مکانیک در جواب گفت 100دلار. آمریکایی با تعجب از او خواست که در خصوص صورتحساب توضیح دهد. مکانیک در جواب گفت: 10سنت برای شش ضربه ای که زده ام و 99 دلار و 90سنت برای دانستن آنکه به کجا باید ضربه زد:)

امیدوارم لُپ کلام رو تونسته باشم برسونم…

شمار تماس: 09128390325 | 09190783005

گیربکس را تعویض کنیم یا تعمیر؟

ساده است، گاهی اوقات بازسازی آن ارزان تر است، آیا ترجیح می دهید پول بیشتری خرج کنید یا پول کمتری؟ باید گفت اگر گیربکس قابل تعمیر و بازسازی است چرا تعویض می شود؟! اما خب…گاهی اوقات گیربکس آنقدر خراب می شود که نیاز به تعویض دارد و تشخیص این دو تنها با بررسی با تعمیرکاران حرفه ای امکان پذیر است.

آدرس تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک Kia Sportage

مهندس بیژن مرادی با 20 سال سابقه در زمینه تعمیرات گیربکس و تاسیس گروه تعمیراتی به نام گیربکس ایرانیان به عنوان یکی از بهترین تعمیرگاه های تخصصی گیربکس اتوماتیک در تهران شناخته شده است.

آدرس: تهران بلوار مرزداران شرقی، نرسیده به بزرگراه شیخ فضل الله نوری، مجتمع تعمیرگاهی شهرک آزمایش، پارکینگ شماره 3

برای مشاهده آدرس سایت در گوگل مپ »»» 

 مشخصات خودرو اسپورتیج

مشخصات فنی

  • محور محرکدو دیفرانسیل
  • گیربکس6 دنده اتومات
  • پیشرانه4 سیلندر MPI
  • حجم موتور2.4 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت176 اسب‌بخار
  • گشتاور227 نیوتن‌متر
  • شتاب10.4 ثانیه
  • سرعت180 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی9.6 لیتر در صد کیلومتر

تسمه تایم یا زنجیر تایم چیست ؟

 

تسمه تایم یا زنجیر تایم چیست ؟

تسمه تایم یا زنجیر تایم بخشی است که در نقطه خاصی جلوی موتور شما قرار می گیرد و حرکت میل لنگ و میل بادامک موتور شما را هماهنگ می کند تا اطمینان حاصل شود که سوپاپ ها و پیستون ها در نیمه بالایی و پایینی موتور شما باز می شوند. و ببند ریتم مناسب تسمه تایم یک نوع دندانه دار است که در خودروهای قدیمی رایج است در حالی که زنجیر تایم در خودروهای مدرن رایج تر است. در این مقاله”تسمه تایم یا زنجیر تایم چیست” توضیح مختصر و مفیدی را ارائه می دهیم…همراه گیربکس کار ایرانیان باشید.

علائم خراب بودن تسمه تایم چیست؟

در اینجا نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد تسمه تایم یا زنجیر تایم شما به خدمات نیاز دارد:

صدای تیک یا تق تق از موتور: تسمه تایم شما خیلی شل است.
توقف موتور: سیلندرهای موتور شما نامرتب هستند.
علائم قابل مشاهده ساییدگی تسمه: تسمه تایم شما بسته شده است یا دندان ها فرسوده شده اند.
براده های فلزی در روغن موتور: تسمه تایم شما ضعیف شده و فلز را از دست می دهد.
موتور روشن نمی شود: ممکن است تسمه تایم شما از قبل شکسته باشد.

مطلب پیشنهادی:هر آنچه که باید در مورد زنجیر زمان (تایم) بدانید

صدای تسمه تایم خراب چگونه است؟

تسمه تایم نامناسب ممکن است باعث ایجاد صدای تیک تیک و تق تق از موتور شود زیرا تسمه در مقابل موتور شلتر شده است. همچنین ممکن است صدای احتراق ناقص موتور (سوخت گیری معکوس) را بشنوید زیرا یکی از سیلندرها باز مانده و با سیلندرهای دیگر هماهنگ نیست. اگر هر یک از این صداهای موتور را می شنوید، قرار ملاقات بگذارید تا در اسرع وقت تسمه را بررسی کنید. قبل از اینکه تسمه پاره شود آن را ثابت کنید – و وسیله نقلیه شما متوقف می شود.

وقتی تسمه تایم در حین رانندگی می شکند چه اتفاقی می افتد؟

اگر تسمه تایم شما در حین رانندگی پاره شود، موتور شما از کار می افتد. ما نگهداری پیشگیرانه را برای جلوگیری از این امر توصیه می کنیم.

آیا شکستگی تسمه تایم می تواند موتور من را خراب کند؟

علائم خراب بودن تسمه تایم چیست؟

این بستگی به نوع موتور شما دارد: تداخل یا عدم تداخل. یک موتور تداخلی می تواند به راحتی توسط تسمه تایم شکسته آسیب ببیند. سوپاپ ها (روی میل بادامک) و پیستون ها (روی میل لنگ) به نوبت فضای یکسانی را اشغال می کنند، بنابراین تسمه تایم آنها را از هم دور نگه می دارد. بدون تسمه تایم، موتور می‌چرخد، اما نه به یکباره. ابتدا میل بادامک سبک تر متوقف می شود و برخی از سوپاپ ها باز می مانند. یک میل لنگ سنگین‌تر زمان ماندگاری بیشتری دارد و پیستون‌ها را در مقابل دریچه‌های باز روی میل بادامک فشار می‌دهد. دریچه‌ها بیشترین آسیب را می‌بینند، اما قطعات اطراف می‌توانند آسیب بیشتری ببینند.

در موتورهای بدون تداخل، سوپاپ ها و پیستون ها فضاهای مختلفی را اشغال می کنند، بنابراین بعید است که آسیب ناشی از شکستگی تسمه تایم را تحمل کنند. یک تسمه تایم جدید باید موتور را دوباره کار کند.

اما به یاد داشته باشید، حتی اگر موتور بدون مزاحمتی دارید، باز هم باید از چرخه تعویض تسمه تایم توصیه شده خودرو خود پیروی کنید. خرابی تسمه تایم ممکن است شما را در معرض خطر آسیب جدی موتور قرار ندهد – اما همچنان می تواند باعث توقف خودرو و گیر افتادن شما در جاده شود.

هر چند وقت یکبار باید تسمه تایم را تعویض کنم؟

یک فاصله زمانی معمولی برای تعویض تسمه تایم پنج سال یا 60000 مایل است، هر کدام زودتر اتفاق بیفتد. دفترچه راهنمای مالک باید به شما بگوید هر چند وقت یکبار تسمه تایم خود را تعویض کنید.

یک زنجیر تایم (معمول در خودروهای جدیدتر) باید عمر موتور شما را حفظ کند.

صفحه قبل 1 ... 2 3 4 5 6 7 صفحه بعد