تعمیر گیربکس اتوماتیک جک S3 با یکسال گارانتی

شرکت خودروسازی جک، یکی از برندهای محبوب و پرفروش خارجی جک اس3 (JAC S3) در بازار ایران است. این شرکت چینی همواره سعی در تولید خودروهایی با قیمت پایین و بازدهی بالا است؛ از همین جهت، فروش بالایی در سرتاسر جهان دارد. تعمیر گیربکس جک S3 یکی از خدماتی است که در تعمیرگاه تخصصی گیربکس کار ایرانیان به شما ارائه می‌شود. در این مرکز می‌توانید از خدمات تعمیر گیربکس اتوماتیک جک بهرمند شوید.

علت‌های رایج خرابی گیربکس جک اس3

بسته به نوع گیربکس، ممکن است علت‌های متفاوتی برای خرابی وجود داشته باشد. به عنوان مثال، در خودروهایی که دارای گیربکس دستی هستند، مورادی مثل کشیدن دنده عقب، فشار بیش از حد به پدال گاز یا حتی کیفیت پایین گیربکس، منجر به خرابی آن شوند. در این صورت، چاره‌ای جز مراجعه به تعمیرگاه گیربکس جک S3 وجود ندارد.

در خودروهای اتوماتیک، این قضیه مقداری متفاوت است. به عنوان مثال، زمانی که در حال حرکت هستید، نباید دست به تغییر حالت گیربکس بزنید. به عنوان مثال، در صورتی که در حال حرکت هستید، تعویض حالت گیربکس به پارک، می‌تواند باعث رابی گیربکس شما شود. از دیگر دلایل متداولی که شما را نیازمند تعمیر گیربکس JAC S3 می‌کند، می‌توان به:

  • نشت روغن از گیربکس
  • خلاص شدن گیربکس در حالت پارک
  • انتخاب حالت رانندگی (Drive) هنگام گاز دادن
  • خلاص کردن خودرو در سراشیبی
  • و…

در صورتی که هرکدام از این عوامل را در هنگام استفاده از خودروی جک کی ام سی تی 8 خود رعایت نمی‌کنید، دیر یا زود نیازمند استفاده از خدمات تعمیر گیربکس JAC S3 خواهید شد.

 

 

تعمیر گیربکس اتوماتیک جک S3 با یکسال گارانتی

نشانه‌های خرابی گیربکس جک S3 چیست؟

موارد متعددی ممکن است به خراب شدن جعبه دنده خودرو شما منجر شود که هرکدام علائم مختص به خود را دارند. حتی زمانی که به تعمیرگاه مراجعه می‌کنید، تعمیرکار موارد مختلفی را چک می‌کند تا متوجه نوع و علت خرابی گیربکس شود. در ادامه، برخی از علائم خرابی گیربکس را آورده‌ایم.

روشن شدن چراغ چک خودرو

در صورتی که متوجه روشن شدن چراغ چک خودروی خود شدید، بهتر است در ابتدا به دقت به صداهای غیرعادی خودرو گوش دهید. این چراغ به دلایل مختلفی روشن می‌شود و صرفا مختص به گیربکس نیست. در صورتی که روشن شدن چراغ جک با بد جا رفتن دنده همراه باشد، باید به سرعت خودروتان را به یک تعمیرگاه تخصصی برسانید؛ زیرا در صورت اسیب دیدگی گیربکس و عدم توجه به آن، ممکن است به موتور و دیگر قطعات نیز آسیب برسد.

نشت مایع واسکازین از خودرو

یکی دیگر از اتفاقاتی که در صورت نیاز به تعمیر گیربکس اتوماتیک جک S3 رخ می‌دهد، نشت مایعی قرمزرنگ به نام واسکازین است. این مایع که با نام روغن گیربکس نیز شناخته می‌شود، یکی از بخش‌های حیاتی گیربکس است. در صورتی که متوجه نشت روغن از خودرو شدید، بهتر است در ابتدا یک مقوا را برای چند ساعت زیر خودرو قرار دهید. پس از چند ساعت، مقوا را بیرون آورده و چک کنید. در صورتی که خودرو نشت روغن داشته باشد، باید لکه روغن روی مقوا وجود داشته باشد.