چرا گیربکس اتوماتیک خراب می شود

چرا گیربکس اتوماتیک خراب می شود؟ سوالی که بیشتر دارندگان خودروهای اتوماتیک پس از خرابی گیربکس آن را سرچ می کنند. عوامل بسیاری همچون: بردار گشتاور گیربکس خودرو، محفظه گیربکس، گروه های کلاچ دنده، گروه های دنده خورشیدی، قطعات گیربکس اتوماتیک مانند پمپ روغن و بدنه سوپاپ هیدرولیک با نقص در عملکرد مواجه شده اند. در گیربکس های دستی، نقص در قطعاتی مانند چرخ دنده، دنده گروه، سنکرومش، شفت ورودی، مهر و موم گیربکس و چنگال دنده مشاهده می شود. پس از بررسی قطعاتی که ممکن است در اثر خرابی گیربکس خودرو شما ایجاد شده باشد، آن را برای رفع عیب تعمیر می کنیم.

گیربکس که بیشتر با جعبه دنده شناخته می شود، یکی از قطعات کلیدی است که وسیله نقلیه شما را در حرکت نگه می دارد. گیربکس نیرویی را که از موتور دریافت می کند با مقدار گشتاور مورد نظر به شفت منتقل می کند. وضعیت گیربکس خودرو به طور مستقیم بر عملکرد آن تأثیر می گذارد. به همین دلیل عیوب گیربکس راحتی استفاده از وسایل نقلیه را کاهش می دهد. چرا گیربکس اتوماتیک از کار می افتد؟ پاسخ سوال باید درست مشخص شود. قبل از تعمیر گیربکس خودروهای شما، علل خرابی را بررسی می کنیم تا اقدام مناسب، شناسایی و تعمیر آنها را انجام دهیم. شرایط مختلفی برای خرابی گیربکس خودروی شما وجود دارد. در ادامه این مطلب”چرا گیربکس اتوماتیک خراب می شود؟” همراه گیربکس کار ایرانیان باشید.

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک

گیربکس اتوماتیک شما یک سیستم بسیار پیچیده مکانیکی و کامپیوتری است. به همین دلیل تعمیر گیربکس اتوماتیک شما می تواند گران تر از موتور شما باشد (بسته به ماشین خاص شما). این بدان معناست که اگر یکی از این علائم ظاهر شد بهتر است به جای نادیده گرفتن یا صبر کردن برای از بین رفتن آن توجه کنید. در صورت غفلت از خدمات آن، ممکن است هزینه و ناراحتی زیادی برای شما به همراه داشته باشد.

چرا گیربکس اتوماتیک خراب می شود؟

1. احساس ساییدگی یا لرزش در دنده

گیربکس اتوماتیک شما معمولاً هنگام تعویض دنده به آرامی کار می کند. هنگام تعویض دنده خودرو، نباید احساس ساییدگی، لیز خوردن یا لرزش داشته باشید. هنگامی که یک انتقال شروع به مشکلاتی می کند، این علائم می توانند ناچیز به نظر برسند. اما، بهتر است در این مرحله توجه کنید زیرا احتمالاً با استفاده بدتر می شود. اگر در حال حاضر هنگام تعویض دنده ماشین، احساس ناراحتی می‌کنید،وقت آن است که به یک تعمیرگاه تخصصی گیربکس مراجعه کنید. به طور معمول وقتی گیربکس های اتوماتیک دنده ها آسیب دیده اند، به تدریج بدتر می شوند.

2. خودرو در هنگام دنده درگیر نمی شود

وقتی خودروی خود را به حرکت در می‌آورید یا دنده عقب می‌گذارید، بلافاصله پاسخ می‌دهد یا تاخیر دارد؟ گیربکس ماشین با درایو یا دنده عقب اصلا درگیر نمیشه؟ این هر دو مسائلی هستند که ممکن است نشان دهنده یک مشکل باشند. این می تواند نشان دهنده مشکلی در روغن شما باشد که خواص محافظتی آن تحلیل رفته و غلیظ شده است. در این مورد یک تعویض روغن خوب می تواند به شما کمک کند.

»»تعویض روغن گیربکس اتوماتیک در تهران««